Arbetsdag på skjutbanan 4-5 maj

Utvalda

Skjutbanan är därför stängd under dessa dagar.

Anmälan till lördagen görs här – säkerställ att ni blir avprickade när ni kommer till banan så aktivitet bokförs.

Anmälan till söndagen görs här – säkerställ att ni blir avprickade när ni kommer till banan så aktivitet bokförs.

Med gemensamma krafter så genomför vi en arbetsinsats lördag och söndag, med start kl 10:00 båda dagarna.

Lunch i form av korv, hamburgare och dryck kommer att serveras alla flitiga deltagare. Ta gärna med extra vattenflaska om det blir varmt.

Kom i oömma kläder som passar för målning eller hårt arbete och riktiga arbetshandskar. Om du har tillgång till så ta även med verktyg i form av:

skruvdragare med batteri och laddare
träborrar
bits
hammare
kofot
fogsvans
stämjärn
tumstock
ogräsrensningsprylar
röjsåg

Lista på aktiviteter som skall utföras kommer finnas på plats då ni kommer. Vi borde ha en så pass lång arbetslista att det finns aktiviteter som passar alla 🙂

Väl mött // Styrelsen UVPSK

Starttider för ÖSM

Starttider för skjutlag finns nu upplagt under tävlingar och anmälan (sorterat klubbvis och klass/vapengrupp).

Det var ett litet tryckfel i första versionen som sa 11:00 för A start på söndagen. Det ska vara som står i inbjudan 13:00 på söndag !

https://www.uvpsk.se/?page_id=7760

KM precision VYC och VÄC Lördag 10:00

NU på lördag den 12 september står onsdagsgruppen som arrangör för KM precision för veteraner Y och  Ä med start kl 10:00

Alla klubbens veteranskyttar har möjlighet att deltaga i tävlingen som är den första veteranskjutningen i klubbens historia.

Det är alltså viktigt att Du kommer och deltager i skjutningen och medverkar som funktionär. Vi skjuter mästerskapet på gammalt sätt med 7 serier, och omplacering, och ytterligare 3 serier som en final.

Vi kommer att få en enklare utspisning i pausen innan finalen som startar ca. 12:15

Årsmöte 2020 i helgen INSTÄLLT!!!

På grund av rådande situation och att ingen protesterat mot styrelsens förslag att skjuta på årsmötet även fast det bryter mot stadgarna så ställer vi in helgens möte.

Sittande styrelse sitter kvar och sköter dagliga driften men inte tar beslut runt investeringar eller kostnader mer än det som krävs för att hålla anläggningen i gott skick och säkerställa att föreningsintyg kan utfärdas.

Vi återkommer med en ny kallelse när det börjar blåsa över.

Hälsningar
Styrelsen

Klubbkläder

Klubben har tagit fram en kollektion av klubbkläder att kunna användas på träning och tävling. Givetvis kan kläderna också användas i privata sammanhang.

Till en början består kollektionen av 3 st plagg. En pike, en långärmad tröja och en softshell-jacka. Detta kommer att kunna utökas eller förändras över tid.

Beställning av kläder kommer att göras  2 ggn per år, en gång inför säsong i samband med årsmötet och en gång efter sommaren.

En provkollektion med de olika plaggen och olika storlekar finns i styrelserummet och finns även tillgängligt på årsmötet.

Beställningsformulär kommer att finnas anslaget i klubbstugan och beställningen är därefter bindande.

Betalning ska göras i samband med beställning till klubben postgirot 416849-8, ange klubbkläder+namn som referens. Du får själv säkerställa att rätt summa betalas in till klubben.

Utlämning av kläder görs sedan av styrelsen från styrelserummet. Meddelande om att kläderna är klara för uthämtning kommer att anslås på hemsidan.

Medlemsansökan inför 2019

Vill du som redan har pistolskyttekort söka medlemsskap i UVPSK så är fönstret öppet från idag fram till 31 mars 2019.

Skicka din ansökan till blimedlem@uvpsk.se

Återkoppling sker efter att nya styrelsen haft sitt första årsmöte under april månad.